Wirtualna rzeczywistość – przyszłość gier wideo

Hipster young man with stubble immersed in virtual reality wearing hoody sweatshirt watching 3D movie against blue luminous background

Przemysł gier wideo jest rozwijającym się biznesem, który ewoluuje równolegle zarówno pod względem przychodów, jak i rozwoju technologii, aby zaoferować konsumentom nowe doświadczenia.

Wymagania graczy, jeśli chodzi o nabycie nowego tytułu, są równie zróżnicowane, co złożone. Są użytkownicy, którzy wolą długie przygody i gry indywidualne, podczas gdy inni decydują się dołączyć do gry z setkami graczy online. W ciągu zaledwie 5 lat przemysł gier wideo znacznie się rozwinął, z produktami, których budżet przekracza budżet hollywoodzkiego Blockbustera.

Ulepszone procesory w konsolach do gier i moc nowych telewizorów, z rosnącą z roku na rok rozdzielczością obrazu, zapewniły wiodącym w branży markom ścieżkę rozwoju, umożliwiającą projektowanie gier wideo z realizmem, który porywa użytkownika. Jednak obecnie wielkim wyzwaniem dla firm jest rozwinięcie wirtualnej rzeczywistości, technologii o nieograniczonych możliwościach.

Ten typ gier oferuje graczom unikalne doświadczenie, czyniąc z nich prawdziwych bohaterów gry i przenosząc ich do świata bez granic z ich własnej kanapy w domu. Do tej pory największym powodzeniem cieszyły się gry w wirtualnej rzeczywistości – strzelanki i gry eksploracyjne. Niespełna pięć lat temu, główne marki konsol do gier wideo zobowiązały się do tworzenia gier wykorzystujących gogle wirtualnej rzeczywistości i zapewniających użytkownikowi wciągające doświadczenie. Kontroler analogowy wciąż odgrywa w nich pierwszoplanową rolę, ale coraz więcej gier zaczyna dodawać tryby, które zmuszają gracza do wstania i wykorzystania swoich umiejętności, aby ukończyć stojące przed nim wyzwanie.

Wirtualna rzeczywistość nie powinna być jednak postrzegana jako rodzaj gry, która opiera się wyłącznie na użyciu konkretnej pary okularów lub rękawic. Gatunek ten trafił również do symulatorów samochodowych, symulatorów samolotowych czy symulatorów projektowania miast, które opierają się na tzw. rzeczywistości rozszerzonej, czyli próbie jak najwierniejszego odwzorowania rzeczywistego świata.